6/3/09

El més important és pintar rajoles

Bones notícies: L’autoestima fluctua. Ho he après aquesta setmana a la classe de Construcció del coneixement. Cadascú de nosaltres té una percepció diferent de si mateix segons el context en el què es trobi (barrets en dic jo). El grau d’importància que otorguis a aquest context i l’autopercepció que hi concebis acabaran determinant la teva autoestima. El trucu del mendrucu. Si creus que ets un megacrac pintant rajoles, només cal que t’enganyis a fons i et repeteixis fins avorrir-te que en aquesta vida no hi ha res més envejable que ser un bon ceramista. Autoestima a prova de bombes garantida. (Nota: és allò de que quan algú et repeteix molt sovint una cosa és que necessita creure-s’ho molt. És allò d’un pobre desgraciat o desgraciada intentant aplicar el trucu del mendrucu).

Males notícies: el trucu del mendrucu no funciona. La determinació de quins contextos de la teva vida són els més importants se’t queda gravadeta durant el primers anys de vida, quan encara és massa aviat per anar a classe de Construcció del coneixement.

La Virginia és petita. Està en els primers anys de vida. Parlo amb ella i em diu que per ella el més important és agradar als altres, sentir-se reconeguda davant d’ells. I que no li vingui amb trucus del mendrucu per que ella ja sap que no funcionen. Que no li vingui amb el rotllo de pintar ceràmiques per que a ella se li repixen les ceràmiques. Fan pena les ceràmiques, em diu. I me la miro i no li sé respondre. Em quedo quieta. En blanc. Sobre els dos pams de terra àrida i amb un horitzó gris i indefinit davant meu. Quan ets petit dius veritats però també acabes afirmant solemnes bestieses. Si almenys la Virginia deixés que en Sergi Tizón fos amic seu, aquest li explicaria que sentir-se reconegut pels altres no és una ocupació, no és un context, no és un barret, que aquí cal anar a la pràctica, i la pràctica són coses com pintar ceràmiques. Però la Virginia va a la seva puta bola, i a vegades no la suporto.

Ja veig que quan la Virginia s’hagi fet gran m’hauré de buscar un lloc on fer les paus amb ella. Mentrestant trucaré els meus sergitizóns per anar a fer una birra. I farem un xin-xin, solamente.

1 comentari:

eme de rita ha dit...

BRAVO!!!! PLAS!PLAS!PLAS!! BRAVO!!! PLAS! PLAS! PLAS!!
m'encanta!!!!

...jo no sé si soc de les que pinta rajoles o si com la virginia vaig a la meva puta bola....
que em faras una classe extra, more??